logo ies sa colomina
Contacta
Biblioteca
Convivència
FP Illes Balears
Ensenyament a distància
Fons Social Europeu

Comissió Ambiental

Introducció

La Comissió Ambiental de l’IES Sa Colomina es va crear al curs 2004/2005 amb la intenció de millorar la gestió ambiental del Centre i fomentar activitats d’educació ambiental en els diferents departaments.

Els objectius de la Comissió per aquest curs 2011/2012 són:

  • Mantenir i millorar la gestió de residus del centre.
  • Mantenir una comunicació entre la Comissió Ambiental i la resta de la Comunitat Educativa utilitzant més el Taulell Verd, el correu electrònic, revista del Centre i la pàgina web de l’IES.
  • Impulsar el tractament de l’educació ambiental amb els diferents departaments.
  • Realitzar amb l’alumnat una sèrie d’activitats encaminades a promoure el coneixement i el respecte pel medi ambient i també la sensibilització davant la problemàtica mediambiental.
  • Fomentar un ús racional dels recursos materials i energètics.
  • Millorar l’entorn del propi centre.
  • Revisar els documents del centre i fer propostes a l’equip directiu

Com a part d’aquest treball pots consultar l’apartat Com es recicla al centre?

Membres de la Comissió

NOMCORREU
Josefa Bonet Torresjbonet@iessacolomina.es
Susana Brox Torressbrox@iessacolomina.es
Margarita Costa Cardonamcosta@iessacolomina.es
Carmen Fernández Ramóncarmen@iessacolomina.es
Trinidad Más Molltmas@iessacolomina.es
Juan Miguel Planells Torresjplanells@iessacolomina.es
Rita Planells Ferrerrplanells@iessacolomina.es
Neus Serra Ferrer (Coordinadora)mnserra@iessacolomina.es

Tasques a desenvolupar

ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC

  • Realització d’anuncis publicitaris en paper per fomentar l’estalvi energètic i/o l’ús de fonts d’energia renovables, a les aules.
  • Recerca de notícies d’actualitat sobre l’energia i canvi climàtic pel seu comentari a classe o per la seva divulgació mitjançant el Taulell Verd.
  • Penjar nous cartells i adhesius amb consells de bones pràctiques.
  • Concurs d’Aula Ecològica (fomenta l’estalvi energètic).
  • Realització d’articles d’opinió per a la revista del Centre, comentaris de text i debats.
  • Designar un delegat ambiental a cada classe.
  • Treball sobre previsions meteorològiques en el futur, encoratjant a la participació en el respecte cap el medi ambient.

RESIDUS

  • Col·locar contenidors de reutilització de paper, reciclatge de paper, reciclatge d’envasos i de rebuig a totes les aules.
  • Estudiar la ubicació més adient  i posar a diferents zones dels passadissos i patis més contenidors de reciclatge i de rebuig, si és necessari.
  • Posar cartells per informar sobre el reciclatge i per fomentar les bones pràctiques respecte als residus.
  • Elaboració d’un tríptic o cartells sobre el reciclatge dels residus. 
  • Prova de la gimcana sobre reciclatge realitzada el dia del centre.
  • Decoració del centre amb materials reciclats i anar-la modificant segons dades significatives (Nadal, Pasqua, Tots Sants,…)
  • Elaboració de maquetes diverses i objectes amb materials reciclats.
  • Concurs Aula Ecològica (fomenta el reciclatge, la decoració amb materials reciclats,…)
  • Informació sobre els diferents punts verds de l’illa.
  • Estudi sobre què es fa amb els residus una vegada reciclats o no.
  • Visita a la planta de transferència de residus.
  • Deixalleria mòbil al centre.
  • Sortida de neteja a algun indret del nostre entorn, que es farà de manera voluntària, motivats per la Campanya de la polsereta verda, impulsat des del curs passat.
  • Activitat de neteja d’espais comuns del centre.
  • Activitats de conscienciació sobre l’ús abusiu dels plàstics: Passar als alumnes a tutoria i esplais recopilació de vídeos i fotos de les conseqüències del mal ús del plàstic al medi ambient. 
  • Projecte de medi ambient, treballat amb alumnes de 2n ESO.
  • Participació en el projecte “Plàstics 0”, amb col·laboració amb el GEN amb la presa de mostres de sorra de la platja i el seu posterior anàlisi de microplàstics.

CONSUM RESPONSABLE

  • Continuar amb el sistema de reutilització de llibres de text, i i eliminació dels llibres a primer d’ESO i 2n ESO.
  • Realitzar activitats de conscienciació sobre consum i petjada ecològica, com xerrades, debats i projecció de documentals.
  • Utilitzar recursos existents, o materials de rebuig, per fer manualitats o decoracions al centre, comprant el mínim de material nou.
  • Activitat Alimentació i medi ambient.

BIODIVERSITAT

  • Realització de presentacions i murals sobre biodiversitat de les Illes Balears.
  • Realització de presentacions sobre ecosistemes de les illes Balears.
  • Recollida de mòbils , i lliurament a alguna entitat que els recicli (Mobilitza’t per la selva, Creu Roja…..)
  • Concurs de fotografia.
  • Sortides al medi natural.
  • Activitats de recerca sobre alguns problemes que amenacen la biodiversitat i el planeta i proposar solucions.
  • Assistència al “Foro Marino de Ibiza y Formentera”. 

Nota: Al llarg del curs es podran afegir-ne de noves

Enllaços